Den 3 bedste motivationstip til træning

On: Wednesday, May 8, 2019 Kommentar: 0 Set: 64

”Den bedste træning er den der bliver gjort”. Sådan siger sundhedseksperten og Tv3-værten Henrik Duer tit, når han skal komme med gode motivationsråd til at træne og få sparket gang i vægttab og gode vaner.

”Den bedste træning er den der bliver gjort”. Sådan siger sundhedseksperten og Tv3-værten Henrik Duer tit, når han skal komme med gode motivationsråd til at træne og få sparket gang i vægttab og gode vaner.

Og råd til træning og vægttab findes der masser af ude i sundhedsjunglen.

Det er heller ingen nyhed, at det går stærkt inden for træningsverdenen og de dertilhørende tendenser inden for træningsråd, træningsformer og træningstøj.

Og heldigvis for det! For vi er passionerede inden for træning og det rette træningstøj og udstyr, så det er altid fedt at få nye inputs, tiltag og træningstøj – fordi det ofte sparker motivationen opad. Og den anden gode nyhed er, at motivation smitter – både på andre mennesker og på resten af dagen.

Ligesom hvis man i en virksomhed skal motivere medarbejdere til at gøre noget nyt, starter det altid med en selv, når det kommer til motivation og træning.

Derfor vil vi nu præsentere dig for: De 3 bedste motivationstips for at komme i gang med din træning

Råd nr. 1: Tag dit tøj på med det samme

Læg tøjet frem aftenen før, hvis du skal træne om morgenen. Skal du først træne efter arbejde, så pak allerede tøjet med i tasken eller tag tøjet på som det første, når du kommer hjem.

Ofte hvis man først får smidt sig i sofaen, er det markant sværere at sætte sig selv op til dagens træning. Nu ligger man jo lige så godt. Derfor: Tag dit tøj på med det samme.

Derudover føler man sig også lidt fjollet, hvis man skal tage tøjet af, uden at have fået trænet.

Råd nr. 2: Træn med det samme

Det er ikke for sjov, at nogen ofte joker med: ”Hver gang jeg får lyst til at løbe, sætter jeg mig ned og venter på at gå over igen”. For motivation har en masse af gøre med nutidige følelser, og er derudover lystbetonet – hvilket igen relaterer sig til tid.

Derfor er det et rigtig godt tip at få det gjort allerede første gang, vi tænker på det. Så er det overstået, og du når ikke at diskutere med dig

Råd nr. 3: Tag en aktiv beslutning – også for din fremtid

Det sidste brugbare råd for at finde eller bevare motivationen til at træne er, at du tager en aktiv beslutning om at træne. I den forbindelse kan det være oplagt at sætte et konkret mål for fremtiden. Vil du tabe 5 kg, kunne løbe 5 km eller følge Sundhedsstyrelsens anbefalinger om at gå 10.000 skridt om dagen?

Der er mange gevinster at hente ved at sætte sig et fremtidigt mål, du kan bruge som pejlemærke for at vælge gode vaner til i din hverdag.

Tilbage er der bare at sige: Få det gjort, hop i træningstøjet og ha’ en rigtig god træning.

Kommentar

Skriv en kommentar